 | dr hab. Przemysław Banasik, prof. uczelni e-mail: Przemyslaw.Banasik@zie.pg.edu.pl, przemyslawbanasik@tlen.pl tel.: +48 58 348 60 08, pok. 508 dr hab. Przemysław Banasik, prof. PG – autor ponad 120 publikacji z prawa, zarządzania i ekonomii. W pracy naukowej podejmuje badania nad organizacją wymiaru sprawiedliwości oraz przedsiębiorczością w jej ujęciu prawnym, ekonomicznym i zarządczym. Od 2017 r. Sędzia Sądu Apelacyjnego w Gdańsku. W latach 2013 – 2017 Prezes Sądu Okręgowego w Gdańsku, poprzednio w latach 2010-2013 (marzec) Prezes Sądu Rejonowego w Wejherowie oraz w latach 2009 – lipiec 2010 Rzecznik Prasowy Sądu Okręgowego w Gdańsku. Uczestnik 5 projektów naukowych o zasięgu krajowym i zagranicznym, laureat licznych nagród Rektora Politechniki Gdańskiej za działalność naukową, dydaktyczną oraz organizacyjną. Zainteresowania: - Zarządzanie organizacjami publicznymi ze szczególnym uwzględnieniem wymiaru sprawiedliwości;
- Uwarunkowania prawne i ekonomiczne przedsiębiorczości;
- Upadłość i restrukturyzacja przedsiębiorcy;
- Koszty pracy;
- Uwarunkowania prawne rynku pracy;
- Elastyczne formy i metody zatrudnienia;
- Pracodawca i pracownik na rynku pracy
Prowadzone przedmioty: - Elementy prawa
- Prawo cywilne
- Prawo gospodarcze
- Prawo pracy
Prace dyplomowe: - Zarządzanie organizacjami publicznymi ze szczególnym uwzględnieniem wymiaru sprawiedliwości;
- Przywództwo i style zarządzania;
- Uwarunkowania prawne i ekonomiczne przedsiębiorczości;
- Upadłość i restrukturyzacja przedsiębiorcy;
- Koszty pracy;
- Uwarunkowania prawne rynku pracy;
- Elastyczne formy i metody zatrudnienia;
- Pracodawca i pracownik na rynku pracy;
- Bezrobotny na rynku pracy
|
 | prof. dr hab. Ewa Grzegorzewska-Mischka e-mail: Ewa.Grzegorzewska@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 347 28 75, pok. 510 Zainteresowania: - Szeroko rozumiane problemy związane z przedsiębiorczością
- Prawne otoczenie przedsiębiorcy
- Prawne problemy związane w ochroną konsumenta
- Innowacyjna działalność podmiotów gospodarczych
- Prawne uwarunkowania działalności związane z niektórymi nowymi technologiami, jak np. w obszarze AI
Prowadzone przedmioty: - Elementy prawa
- Prawo gospodarcze
- Prawo cywilne
Prace dyplomowe: - Problematyka prawno-ekonomiczna związana z przedsiębiorstwem, przedsiębiorcą;
- Przedsiębiorca i jego działalność gospodarcza – uzasadnienie wyboru formy organizacyjno-prawne jej prowadzenia;
- Zasady prowadzenia działalności gospodarczej - teoria i praktyka;
- Bariery prowadzenia działalności gospodarczej;
- Makrootoczenie przedsiębiorców i wpływ jego elementów na postawy biznesowe;
- Rola otoczenia konkurencyjnego w działalności przedsiębiorców;
- Prawna ochrona konsumenta w relacji z przedsiębiorcą
- Przedsiębiorczość jako zjawisko ekonomiczne (czynniki ją pobudzające, znaczenie jej dla życia gospodarczego)
- Rola jednolitego rynku unijnego w rozwoju przedsiębiorczości
- Rola innowacji (produktowej, organizacyjnej) w funkcjonowaniu i rozwoju przedsiębiorstw;
- Zagadnienia niskiej innowacyjności firm polskich;
- Rola prawa w przeprowadzaniu reform gospodarczych i społecznych w kraju
Ostatnie publikacje: - Rok 2019 – monografia pt. Prowadzenie działalności gospodarczej przez małe przedsiębiorstwa, Wyd. PG (z prof. W Wyrzykowskim)
- Rok 2018 – monografia pt. Nowe prawo przedsiębiorców. Wyd. PG (z prof. W. Wyrzykowskim)
- Rok 2017 – Leksykon przedsiębiorczości. Podstawowe pojęcia używane w obszarze przedsiębiorczości (z prof. P. Banasikiem i prof. W. Wyrzykowskim).
Prowadzone studia podyplomowe: |
 | dr hab. Łukasz Sienkiewicz, prof.uczelni Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Profesor w Katedrze Przedsiębiorczości Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG oraz Prezes Zarządu Instytutu Analiz Rynku Pracy. Specjalizuje się w problematyce kapitału ludzkiego oraz rynku pracy, szczególnie w: pomiarze kapitału ludzkiego, analizie oczekiwań kompetencyjnych i kwalifikacyjnych pracodawców, analizie rynku pracy. Autor i współautor ponad 80 recenzowanych publikacji naukowych oraz ponad 80 ekspertyz dla Komisji Europejskiej i praktyki gospodarczej. W ramach działalności naukowej brał udział w szeregu badań naukowych i wdrożeniowych, zarówno w dużych projektach badawczych krajowych i międzynarodowych (pełniąc role kierownika badań oraz członka zespołu badawczego). Ekspert Komisji Europejskiej ds. publicznych służb zatrudnienia oraz rynku pracy oraz ekspert krajowy w zakresie prognozowania zapotrzebowania na umiejętności i rozwoju sytuacji na rynku pracy przy Europejskim Centrum Rozwoju Szkoleń Zawodowych (European Centre for the Development of Vocational Training). Zainteresowania: - Zarządzanie kapitałem ludzkim oparte na dowodach,
- Zarządzanie talentami,
- Pomiar kapitału ludzkiego,
- Podejmowanie decyzji menedżerskich i personalnych,
- Uwarunkowania rynku pracy w zarządzaniu ludźmi,
- Oczekiwania kompetencyjne pracodawców,
- Wpływ zmian technologicznych, społecznych i ekonomicznych na rynek pracy.
Prowadzone przedmioty: - Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Zachowania organizacyjne
- Zarządzanie małą firmą
- Przedsiębiorczość
Osiągnięcia naukowe: - Nagrody za osiągnięcia naukowe i dydaktycze: w latach 2007-2016: 4 nagrody zespołowe Rektora SGH za osiągnięcia naukowe, oraz 1 nagroda za osiągnięcia dydaktyczne; 1 nagroda zespołowa za osiągnięcia naukowe Dziekana Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH; 1 nagroda zespołowa Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej Polskiej Akademii Nauk;
- W latach 2012-2018 Przewodniczący Zespołu Młodych „Rozwój Kapitału Ludzkiego” przy Komitecie Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN.
- W latach 2012-2016 kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi z Uwzględnieniem Standardów Europejskich SGH (XV, XVI, XVII i XVIII edycja).
- Autor ponad 80 ekspertyz dla Komisji Europejskiej i praktyki gospodarczej.
- Uczestnik 120 konferencji naukowych, w tym prezentacja referatu na 66 konferencjach międzynarodowych i krajowych, oraz uczestnictwo lub prowadzenie panelu na 30 konferencjach.
Udział w gremiach poza uczelnianych: - Ekspert krajowy w zakresie prognozowania zapotrzebowania na umiejętności i rozwoju sytuacji na rynku pracy (National expert in skills forecasting and labour market developments) – od 2013 r.– przy CEDEFOP – Europejskim Centrum Rozwoju Szkoleń Zawodowych (European Centre for the Development of Vocational Training). Rolą ekspertów jest współtworzenie i walidacja prognoz podaży i popytu na umiejętności przygotowywanych przez CEDEFOP dla danego kraju. W szczególności eksperci krajowi mają za zadanie przygotowywać analizy rozwoju sytuacji gospodarczej w kraju, uzupełniać dane w celu ich harmonizacji, zatwierdzać wyniki prognoz, przyczyniać się do rozwoju metodologii prognozowania podaży i popytu na umiejętności oraz proponować nowe obszary badań i dalszy rozwój projektu. https://www.cedefop.europa.eu/files/list_national_experts_skills_forecasting_2020.09.pdf
- Członek Zespołu Oceniającego ds. Mobilności w Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) – powołany do zespołu Zarządzeniem nr 47/2018 Dyrektora NAWA z dnia 4 września 2018 r.
|
 | dr hab. Julita Wasilczuk, prof. uczelni e-mail: Julita.Wasilczuk@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 347 26 12, pok. 301 Zainteresowania: - Przedsiębiorczość
- Przedsiębiorczość kobiet, młodych, w wieku 50+
- Problematyka wzrostu MSP
- Kondycja MSP w regionie pomorskim
- Strategie małych firm
- Motywacje i cele przedsiębiorcze
Prowadzone przedmioty: - Introduction to small business operations and management.
- Introduction to basic economics
- Zarządzanie w MSP
Prace dyplomowe: - Przedsiębiorca (motywacje, kompetencje, charakterystyka demograficzna)
- Funkcjonowanie MSP – (demografia, znaczenie dla gospodarki, wspieranie)
- Zarządzanie MSP – (specyfika zarządzania, finansowanie, strategie rozwoju, planowanie itp.)
- Aktywność gospodarcza kobiet
- Intencje przedsiębiorcze młodzieży
- Przedsiębiorczość wieku starszego
|
 | dr hab. inż. Krzysztof Zięba, prof. uczelni e-mail: Krzysztof.Zieba@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 347 24 67, pok. 302 Zainteresowania: - Preprzedsiębiorczość
- Przedsiębiorczość wczesnego etapu
- Przedsiębiorczość i postawy przedsiębiorcze osób młodych
- Problematyka funkcjonowania sektora MSP
Prowadzone przedmioty: - Mikroekonomia
- Makroekonomia
- Introduction to economics
- Microeconomics
- Macroeconomics
- Managerial economics
- Small business financing
- Zarządzanie i ekonomia
- Management and economics
Prace dyplomowe: - Preprzedsiębiorczość
- Przedsiębiorczość osób młodych
- Uruchamianie nowych przedsięwzięć
- Zarządzanie MSP
- Finansowanie działalności MSP
- Franchising jako strategia wzrostu w sektorze MSP
- Systemy franchisingowe w Polsce
- Analizy i prognozy makroekonomiczne
- Analiza fundamentalna i techniczna spółek notowanych na GPW.
- Strategie inwestowania na GPW
|
 | dr Barbara Geniusz-Stepnowska - Twórca i dyrektor programu MBA Politechniki Gdańskiej
- Ekspert przy Komisji Europejskiej w Brukseli (DG ds. Rozwoju) ds. Umiejętności zaawansowanych technologii UE 2030.
- Ambasador Royal Society for Arts w Londynie
- Członek zespołu ds. akredytacji AMBA i AACSB
- Organizatorka konferencji Konkurencyjna Edukacja, Ekonomia I Kultura I Wartości, Open Eyes on Tour w Gdańsku
- Członek: Rady Programowej Open Eyes Economy on Tour i Solidarni w Rozwoju
- Mentor biznesowy O4 Co-working
- Twórczyni metody zarządzania przedsięwzięciami artystycznymi Creative Arts.
- Laureatka Businessman Magazine – Mistrz Biznesu 2016
- Six Sigma Black Belt, 11 lat praktyki zawodowej w koncernie GE.
- Twórczyni ruchu społecznego #Empatyczne Innowacje [wspierającego małych przedsiębiorców w dobie COVID 19]
E-mail: bgs@zie.pg.edu.pl tel: +48 58 348 61 75, pok 404 Zainteresowania: - Przemysły kreatywne, ze szczególnym uwzględnieniem kultury i sztuki.
- Przedsiębiorczość artystów
- Zarządzanie projektami w sztuce
- Przywództwo oparte na wartościach [empatyczne, humano-centryczne]
- Innowacje społeczne
- CLIC Economy, Ekonomia wartości
- Przedsiębiorczość zrównoważonego rozwoju
- Kreatywność i szeroko rozumiane aspekty przedsiębiorczości
Prowadzone przedmioty: - Introduction to Entrepreneurship
- Management
- Project Management
|
 | dr Beata Krawczyk-Bryłka - 2019 – obecnie: Quality Standard Lead programu International MBA in Strategy, Programme and Project Management, koordynator procesu Capstone Projects MBA, Politechnika Gdańska, WZiE
- 2016-2020: członek Rady Wydziału WZiE.
- 2019: współpraca z Centrum Diagnozy i Terapii ADHD w Gdańsku w programie dotyczącym doradztwa zawodowego dla osób dorosłych z ADHD.
- 2018: przewodnicząca Komisji Nagród Wydziału I. Nauk Społecznych i Humanistycznych Gdańskiego Towarzystwa Naukowego, poświęconego przyznaniu nagród GTN i Prezydenta Miasta Gdańska młodym pracownikom nauki za wybitne osiągnięcia naukowe, za rok 2017
- 2016: ekspert w zespole konsultantów BKL, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, Polska.
- 2012 – 2016: Pełnomocnik Dziekana ds. oceny jakości zajęć dydaktycznych,
- 2008 – 2012: Prodziekan ds. Kształcenia
- 2004-2008: Członek Rady Wydziału WZiE
- 2003: członek zespołu opracowującego identyfikację wizualną Wydziału – odpowiedzialność za dostosowanie systemu identyfikacji do wymagań psychologii poznawczej i psychologii potrzeb
- członek Gdańskiego Towarzystwa Naukowego
- członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji
e-mail: Beata.Krawczyk-Brylka@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 348 60 05, pok. 502 Zainteresowania: - Społeczne aspekty nowoczesnych technologii, kompetencje 4.0
- Psychologiczne aspekty zarządzania i pracy zespołowej w środowisku VUCA
- Zarządzanie zespołem wirtualnym
- Zaufanie w negocjacjach i w zarządzaniu
- Psychologiczne determinanty zachowań przedsiębiorczych, efektuacja, zespoły przedsiębiorcze
- Różnorodność w zespole, style zachowań liderskich
Prowadzone przedmioty: - Negocjacje
- Negotiations
- Psychologia zarządzania
- Warsztat kreatywności ( w ramach przedmiotu Inicjowanie działalności gospodarczej)
- Społeczne aspekty IT
Prace dyplomowe: - Psychologiczne aspekty przedsiębiorczości
- Kompetencje osobiste a skuteczność biznesowa
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w małej firmie: lidership, zarządzanie zespołem
- Komunikacja w biznesie, negocjacje
- Human resource management in small business
- Effective communication in small organization
- Team management, leadership, team trust
- Negotiations, business mediation
- Psychological aspects of entrepreneurship
- Intercultural differences in business negotiations and management
- Team (traditional and virtual) management
- Alternative conflict resolutions: mediation, negotiation
- Leadership
- Intercultural diversity management
Osiągnięcia: - 2019 – indywidualna nagroda Rektora PG III stopnia za osiągnięcia dydaktyczne
- 2018 - indywidualna nagroda Rektora PG II stopnia za osiągnięcia dydaktyczne
- 2018 –Medal Srebrny za Długoletnią Służbę przyznany przez Prezydenta RP
- 2017 – indywidualna Nagrody Rektora Politechniki Gdańskiej II stopnia za osiągnięcia dydaktyczne (za wyróżniające prowadzenie ponadprogramowych form zajęć dydaktycznych, wyróżniającą popularyzatorską działalność dydaktyczną, oraz rozwijanie współpracy ze środowiskiem gospodarczym lub samorządowym).
- 2017 – zespołowa Nagroda Rektora Politechniki Gdańskiej III stopnia za osiągnięcia dydaktyczne (za redakcję oraz współautorstwo monografii o charakterze dydaktycznym pt.: „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Wybrane aspekty”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2017)
- 2017 – zespołowa Nagroda Rektora Politechniki Gdańskiej za osiągnięcia organizacyjne I stopnia za realizację projektu: "Strategiczny kapitał naukowy Politechniki Gdańskiej"
|
 | dr inż. Marita McPhillips - Członek zespołu ds. akredytacji AACSB
- Członek zespołu ds. modelu internacjonalizacji uczelni
- Członek International Society for Professional Innovation Management
- Członek i stypendysta Regional Studies Association
- Ekspert w zakresie klastrów i polityki innowacyjnej na rzecz samorządów i PARP
- Ekspert grup inicjatywnych inteligentnych specjalizacji w Województwie Pomorskim
- Ekspert w bazie asesorów do oceny wniosków o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego i Programu Południowy Bałtyk
- Mentor i juror w wydarzeniach typu Pitch, Bootcamp i Hackaton
e-mail: marita.mcphillips@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 348 62 90, pok. 302 https://mostwiedzy.pl/pl/marita-mcphillips,456599-1/publications Zainteresowania: - Innowacje otwarte
- Współpraca sieciowa przedsiębiorstw
- Klastry przemysłowe
- Zarządzanie strategiczne
- Przedsiębiorczość
Prowadzone przedmioty: - Strategic Management
- Zarządzanie strategiczne
- Planowanie strategiczne
- Introduction to Entrepreneurship
- Qualitative Data Analysis Methods
- Przedsiębiorczość
|
 | dr Magdalena Popowska e-mail: mpop@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 347 24 94, pok. 501 Zainteresowania: - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR)
- Przedsiębiorczość (we wszystkich jej odmianach)
- Zrównoważony rozwój
- Innowacje nietechnologiczne
Prowadzone przedmioty: - Organization Science
- Economics and Organization of Entreprises
- Modele Biznesowe
- Entrepreneurship and Creativity
Prace dyplomowe: - Kultura organizacyjna z perspektywy międzynarodowej i krajowej
- Przedsiębiorczość: edukacja, innowacje, startupy i inne aspekty
- CSR i odpowiedzialna przedsiębiorczość
- Profile przedsiębiorcze i modele biznesowe
- Biznes rodzinny
- Przedsiębiorczość społeczna
- Przedsiębiorczość korporacyjna
- Polityka wsparcia MSP
- Zrównoważony rozwój
|
 | dr inż. Anita Richert Kaźmierska Autorka ponad 100 publikacji naukowych z zakresu przedsiębiorczości, ekonomii i polityki społecznej. W swoich badaniach koncentruje się na społecznych i ekonomicznych konsekwencjach starzenia się ludności oraz uwarunkowaniach zachowań przedsiębiorczych. Od 2014 roku aktywnie współpracuje z polskimi i międzynarodowymi czasopismami naukowymi jako recenzent. Laureatka licznych nagród Rektora Politechniki Gdańskiej za działalność naukową, dydaktyczną oraz organizacyjną. W latach 2016-2020 członkini Rady Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG. Od 2017 roku koordynatorka konkursu organizowanego przez Wydział Zarządzania i Ekonomii PG we współpracy z II Liceum Ogólnokształcącym w Elblągu „Wiem na bank – Indeks na WZiE”. Od 2019 roku Pełnomocnik Dziekana ds. Współpracy Regionalnej i Inicjatyw Społeczno-Edukacyjnych. e-mail: Anita.Richert@zie.pg.edu.pl tel.: 58 347 28 15, pok. 512 ORCID 0000-0001-9919-5984 Zainteresowania: - Ekonomia starzenia się
- Polityka wobec starzenia się
- Polityka senioralna
- Przedsiębiorczość
- Przedsiębiorczość regionalna
- Polityka regionalna
Prowadzone przedmioty: - Przedsiębiorczość
- Systemy emerytalne
Prace dyplomowe: - Ekonomia starzenia się
- Zarządzanie wiekiem
- Gerontotechnologia
- Srebrna gospodarka i srebrny rynek
- Przedsiębiorczość gospodarcza i pozaekonomiczna
- Wspieranie przedsiębiorstw sektora MSP
- Innowacyjność narzędziem przedsiębiorczości
- Rozwój regionalny i polityka regionalna
Udział w gremiach poza uczelnianych: - 2020-2024 Rada ds. Polityki Senioralnej przy Ministrze Rodziny i Polityki Społecznej, Sekretarz Rady
- 2017-2021 Pomorska Rada ds. Polityki Senioralnej (organ doradczy Marszałka Województwa Pomorskiego), członkini Rady
- 2019-2022 Ekspertka BSLF for Sustainable Working Life – Thematic Working Group Age management and working conditions
- 2021-2025 Ekspertka Rządowego Programu Aktywni+, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
- 2017-2020 Ekspertka Rządowego Programu Aktywności Społecznej Osób Starszych, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
- 2020-2021 Ekspertka w Zespole Roboczym ds. opracowania Regionalnego Programu Strategicznego w zakresie bezpieczeństwa zdrowotnego i wrażliwości społecznej, dokumentu wykonawczego Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego Pomorskie 2030
- 2021 Ekspertka w Zespole Roboczym ds. opracowania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2021-2027
- 2019 Autorka opracowania na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gdańsku: „Możliwości włączenia Miasta Gdańsk w światową sieć Age friendly Cities and Communities”
- 2015-2019 Gdańska Rada ds. Osób Starszych (organ doradczy Prezydenta Miasta Gdańsk), członkini Rady
- 2014-2020 Ekspertka ds. oceny wniosków o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
- 2017-2018 Projekt Samorządowego Systemu Teleopieki w Gdańsku, członkini zespołu wypracowującego koncepcję i wdrażającego pilotaż – na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gdańsku
|
 | dr Katarzyna Stankiewicz - Pełnomocnik Dziekana ds. Mobilności, Wydziałowy Koordynator Programu Erasmus +
- wykładowca na studiach MBA
- wykładowca na studiach podyplomowych
e-mail: Katarzyna.Stankiewicz@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 347 24 93, pok. 502 https://www.researchgate.net/profile/Katarzyna_Stankiewicz Zainteresowania: - Psychologiczne aspekty zarządzania i przedsiębiorczości
- Zarządzanie zespołami
- Zarządzanie różnorodnością
Prowadzone przedmioty: - Organizational behaviour
- Communication& Negotiation
- Zachowania Organizacyjne
- Psychologia Zarządzania
- Negocjacje
Prace dyplomowe: Psychologia zarządzania i zachowania organizacyjne a w tym : - Psychologiczne uwarunkowania zachowań menedżerskich i pracowniczych,
- Zarządzanie kapitałem ludzkim
- Specyfika pracy zespołowej ze szczególnym uwzględnieniem pracy zespołów zróżnicowanych (płeć, wiek, pochodzenie, osobowość , style poznawcze i Inn)
- Komunikacja w zespołach i organizacjach
- Społeczne aspekty wykorzystywania Internetu i nowoczesnych technologii komunikowania się.
- Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w działaniach organizacyjnych
- Mechanizmy motywowania i wywierania wpływu w zarządzaniu
- Zasady komunikacji interpersonalnej w organizacji
|
 | dr Michał Tomczak - Członek Zespołu ds. monitorowania losów zawodowych absolwentów Politechniki Gdańskiej
- Członek Rady Wydziału WZiE PG w kadencji 2020-2024
- Członek Rady dziedziny naukowej Nauki społeczne w zakresie dyscypliny Nauka o zarządzaniu i jakości na WZiE PG w kadencji 2020-2024
- Członek Zespołu w charakterze opiniodawczo-doradczym w ramach Uczelnianego Zespołu ds. wdrożenia zasad Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy Rekrutacji Pracowników Naukowych na Politechnice Gdańskiej na kadencję 2020-2024
e-mail: Michal.Tomczak@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 347 28 76, pok. 505 ORCID: 0000-0002-2916-5015 Zainteresowania: - Problematyka z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), w tym przede wszystkim modyfikacja procesów ZZL pod kątem potrzeb pracowników neuroróżnorodnych, a w szczególności osób ze spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) w związku z rozwojem technologii cyfrowych oraz badania dot. kompetencji pracowników pod kątem wymagań rynku pracy.
Prowadzone przedmioty: - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi,
- Zachowania organizacyjne,
- Zarządzanie konfliktem,
- Technologie cyfrowe w HR,
- Aspekty Społeczne Technologii Informacyjnych,
- Sociology,
- Socjologia,
- Socjologia organizacji.
Prace dyplomowe: - Współczesne ZZL,
- Analiza i wartościowanie stanowiska pracy,
- Rekrutacja i selekcja pracowników,
- Onboarding w organizacji,
- Ocena okresowa pracowników,
- Motywacja w wymiarze finansowym i niefinansowym,
- Szkolenia i rozwój pracowników,
- Zarządzanie karierą,
- Konflikt jako narzędzie ZZL,
- Szczęście i stres w środowisku pracy,
- Technologie cyfrowe w obszarze ZZL,
- Kompetencje cyfrowe pracowników,
- Społeczny aspekt organizacji
Osiągnięcia: - Nagrody Rektora PG za wyróżniającą działalność badawczo-rozwojową w 2019 r.; za wyróżniającą działalność organizacyjną w 2019r., 2017r., 2015r., 2014r.; za wyróżniającą działalność dydaktyczną w 2017r., 2013r
Udział w gremiach poza uczelnianych: - Ekspert Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA)
- Członek Gdańskiego Towarzystwa Naukowego, Wydział I Nauk Społecznych i Humanistycznych (od 2014)
- Członek European Council for Small Business and Entrepreneurship – ECSB (2019-2020)
- Członek Zespołu Młodych przy Komitecie Nauk o Pracy i Polityce Społecznej Polskiej Akademii Nauk (2015-2017)
- Recenzent artykułów dla czasopism: SAGE Open; Sustainability; Internatioanl Journal of Environment and Public Health; Applied Sciences; Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity; Education Sciences; Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie; Zarządzanie Zasobami Ludzkimi; Przestrzeń Ekonomia Społeczeństwo
Prowadzone studia podyplomowe: https://zie.pg.edu.pl/studiapodyplomowe/studia-podyplomowe-menedzer-hr - Zarządzanie Samorządem Terytorialnym
https://zie.pg.edu.pl/studiapodyplomowe/studia-podyplomowe-zarzadzanie-samorzadem-terytorialnym |
 | dr Mariusz Zaborowski - Członek zespołu ds. akredytacji AACSB
- Ekspert w dziedzinie zamówień publicznych
- W latach 2015 - 2019 biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku
- Przygotowywał i prowadził postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla wielu kluczowych inwestycji Zamawiających
- Współpracował przy wielu projektach w zakresie zamówień publicznych
- Wykładowca na studiach podyplomowych
- Prowadzi liczne szkolenia z zakresu zamówień publicznych
- Organizował komórki ds. zamówień publicznych u Zamawiających i Wykonawców
e-mail: Mariusz.Zaborowski@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 348 60 08, pok. 508 Zainteresowania: - Przedsiębiorca na rynku zamówień publicznych
- Problematyka barier w zamówieniach publicznych
- Zamówienia publiczne jako element wspierania przedsiębiorstw
- Organizacja zamówień publicznych
- Zarządzanie publiczne
Prowadzone przedmioty: - Prawo zamówień publicznych
- Prawo gospodarcze
- Prawo i przedsiębiorczość
- Ochrona własności intelektualnej
- Przedsiębiorczość
- Zarządzanie i ekonomia
|
 | dr Paweł Ziemiański Paweł Ziemiański jest doktorem nauk społecznych w dziedzinie psychologii, adiunktem w Katedrze Przedsiębiorczości Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Jego zainteresowania badawcze dotyczą przedsiębiorczych zespołów, przedsiębiorczego poczucia samoskuteczności, intencji przedsiębiorczych oraz efektuacji jako sposobu podejmowania decyzji przez indywidualnych przedsiębiorców oraz tych, którzy działają w zespołach. Zajmuje się także psychologicznymi aspektami sprawowania władzy w organizacjach. ORCID: 0000-0002-4391-9282 Osiągnięcia: - Uzyskanie w 2018 roku stypendium Paul R. Lawrence Fellowship od North American Case Research Association w uznaniu działań związanych z wykorzystaniem studium przypadku w badaniach i dydaktyce
e-mail: Pawel.Ziemianski@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 347 27 91, pok. 505 Zainteresowania: - przedsiębiorcze zespoły
- przedsiębiorcze poczucie samoskuteczności
- intencje przedsiębiorcze
- efektuacja i przyczynowość
- władza w organizacji
Prowadzone przedmioty: - Psychologia
- Psychologia zarządzania
- Negocjacje
- Negocjacje na rynku europejskim
- Zachowania organizacyjne
- Intercultural communication and business
- Management psychology
- Komunikacja interpersonalna
Prace dyplomowe: - Przywództwo
- Komunikacja w organizacjach
- Międzykulturowe aspekty komunikacji w miejscu pracy
- Kreatywność i innowacyjność
- Komunikacja i zarządzanie w zespołach
- Psychologiczne aspekty przedsiębiorczości
- Negocjacje
|
 | mgr Jakub Golik e-mail: Jakub.Golik@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 348 62 90, pok. 302 https://www.researchgate.net/profile/Jakub_Golik Zainteresowania: - Pojęcie użyteczności oraz skłonności do ryzyka
- Teoria oczekiwanej użyteczności / Teoria perspektywy
- Teoria Decyzji
- Teoria Gier w Ekonomii
Prowadzone przedmioty: - Essentials of Micro- and Macroeconomics
- Introduction to Economics
- Microeconomics
- Macroeconomics
- Makroekonomia
- Podstawy Statystyki
- Ekonometria
- Zastosowanie Metod Ekonometrycznych w Zarządzaniu i Ekonomii
Projekty badawcze: - Grant NCN PRELUDIUM pt.
- Wybór ścieżki kariery: modelowanie funkcji oczekiwanej użyteczności.
- UMO-2018/31/N/HS4/03310
- Okres realizacji: 2019-06-24 - 2023-06-23
|
 | mgr Magdalena Licznerska Magdalena Licznerska jest asystentem w Katedrze Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, gdzie prowadzi zajęcia z zarządzania małą firmą, przedsiębiorczości oraz podstaw ekonomii. Jej badania koncentrują się na różnych aspektach przedsiębiorczości, kobietach w firmach rodzinnych oraz społeczno-poznawczej perspektywie przedsiębiorczości. Magdalena przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą wpływu postrzeganego wsparcia przedsiębiorczości na intencje przedsiębiorcze. Jest także założycielem i właścicielem małej firmy. Jest członkiem zespołu międzynarodowego projektu SNOwMAN oraz członkiem zespołu międzynarodowego projektu SEAS. Dwukrotna Finalistka the ECSB Doctoral Competition w Lund (Szwecja 2017) oraz w Toledo (Hiszpania 2018). Podczas ESU 2019 CONFERENCE AND DOCTORAL PROGRAM ON ENTREPRENEURSHIP w Neapolu (Włochy 2019) otrzymała Best Paper Award e-mail: Magdalena.Licznerska@zie.pg.edu.pl tel.: +48 58 347 28 15, pok. 512 Zainteresowania: - Przedsiębiorczość
- Intencje przedsiębiorcze
- Przedsiębiorczość kobiet
- Firmy rodzinne
Prowadzone przedmioty: - Przedsiębiorczość
- Introduction to Entrepreneurship
- Research Methods
- Essentials of Micro- and Macroeconomics
- Zarządzanie Małą Firmą
|
| |