Wydział Zarządzania i Ekonomii
Politechnika Gdańska
Katedra Przedsiębiorczości
Wydział Zarządzania i Ekonomii
a a a
polski (Polska)
polski (Polska)
English (United Kingdom)
  • Brak pasujących wyników
  • Zaloguj
  • Wydziały / Jednostki
    • Wydziały  
      • Wydział Architektury
      • Wydział Chemiczny
      • Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki
      • Wydział Elektrotechniki i Automatyki
      • Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej
      • Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
      • Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
      • Wydział Zarządzania i Ekonomii
    • Jednostki  
      • Biblioteka PG
      • Biuro Kanclerza
      • Biuro Karier
      • Biuro Politechniki Otwartej
      • Biuro Projektu Zintegrowany Program Rozwoju PG
      • Biuro Rektora
      • Centrum Informatyczne TASK
      • Centrum Języków Obcych
      • Centrum Matematyki
      • Centrum Morskich Technologii Militarnych
      • Centrum Nowoczesnej Edukacji
      • Centrum Sportu Akademickiego
      • Centrum Transferu Wiedzy i Technologii
      • Centrum Usług Informatycznych
      • Centrum Zaawansowanych Technologii
      • Dział Bezpieczeństwa, Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej
      • Dział Eksploatacji
      • Dział Gospodarczy
      • Dział Inwestycji i Remontów
      • Dział Kształcenia
      • Dział Międzynarodowej Współpracy Akademickiej
      • Dział Obiegu i Archiwizacji Dokumentów
      • Dział Ochrony Mienia
      • Dział Osobowy
      • Dział Projektów
      • Dział Promocji
      • Dział Radców Prawnych
      • Dział Spraw Naukowych
      • Dział Spraw Studenckich
      • Dział Zamówień Publicznych
      • Dział Zarządzania Jakością
      • Kwestura
      • Osiedle Studenckie
      • Ośrodek Wypoczynkowy Czarlina
      • Sekcja Audytu Wewnętrznego
      • Sekcja ds. Obronnych, Kancelaria Niejawna
      • Szkoła Doktorska
      • Wydawnictwo PG
      • Zespół Rzeczników Patentowych
  • Menu Strony
    • Strona główna
Wydział Zarządzania i Ekonomii
Politechnika Gdańska
Katedra Przedsiębiorczości
Wydział Zarządzania i Ekonomii
  • Kierownik Katedry
  • O Katedrze
  • Sekretariat Katedry
  • Pracownicy
  • Badania i publikacje
  • Do pobrania
  • Konsultacje i rozkład zajęć
  • Zjazd Katedr Przedsiębiorczości
  • Tydzień przedsiębiorczości
  • Plan zebrań katedry

Katedra Przedsiębiorczości

  • dr hab. Przemysław Banasik, prof. uczelni - KIEROWNIK KATEDRY
  • prof. dr hab. Ewa Grzegorzewska-Mischka
  • dr hab. Łukasz Sienkiewicz, prof.uczelni
  • dr hab. Julita Wasilczuk, prof. uczelni
  • dr hab inż. Krzysztof Zięba, prof. uczelni
  • dr Barbara Geniusz-Stepnowska
  • dr Beata Krawczyk-Bryłka
  • dr inż. Marita McPhillips
  • dr Magdalena Popowska
  • dr inż. Anita Richert Kaźmierska
  • dr Katarzyna Stankiewicz
  • dr Michał Tomczak
  • dr Mariusz Zaborowski
  • dr Paweł Ziemiański
  • mgr Jakub Golik
  • mgr Magdalena Licznerska

 

 

 

dr hab. Przemysław Banasik, prof. uczelni

e-mail: Przemyslaw.Banasik@zie.pg.edu.pl, przemyslawbanasik@tlen.pl
tel.: +48 58 348 60 08, pok. 508

 

dr hab. Przemysław Banasik, prof. PG –  autor ponad 120 publikacji z prawa, zarządzania i ekonomii. W pracy naukowej podejmuje badania nad organizacją wymiaru sprawiedliwości oraz przedsiębiorczością w jej ujęciu prawnym, ekonomicznym i zarządczym. Od 2017 r. Sędzia Sądu Apelacyjnego w Gdańsku. W latach 2013 – 2017 Prezes Sądu Okręgowego w Gdańsku, poprzednio w latach 2010-2013 (marzec) Prezes Sądu Rejonowego w Wejherowie oraz w latach 2009 – lipiec 2010 Rzecznik Prasowy Sądu Okręgowego w Gdańsku. Uczestnik 5 projektów naukowych o zasięgu krajowym i zagranicznym, laureat licznych nagród Rektora Politechniki Gdańskiej za działalność naukową, dydaktyczną oraz organizacyjną.

 

Zainteresowania:

  • Zarządzanie organizacjami publicznymi ze szczególnym uwzględnieniem wymiaru sprawiedliwości;
  • Uwarunkowania prawne i ekonomiczne przedsiębiorczości;
  • Upadłość i restrukturyzacja przedsiębiorcy;
  • Koszty pracy;
  • Uwarunkowania prawne rynku pracy;
  • Elastyczne formy i metody zatrudnienia;
  • Pracodawca i pracownik na rynku pracy

Prowadzone przedmioty:

  • Elementy prawa
  • Prawo cywilne
  • Prawo gospodarcze
  • Prawo pracy

Prace dyplomowe:

  •  Zarządzanie organizacjami publicznymi ze szczególnym uwzględnieniem wymiaru sprawiedliwości;
  • Przywództwo i style zarządzania;
  • Uwarunkowania prawne i ekonomiczne przedsiębiorczości;
  • Upadłość i restrukturyzacja przedsiębiorcy;
  • Koszty pracy;
  • Uwarunkowania prawne rynku pracy;
  • Elastyczne formy i metody zatrudnienia;
  • Pracodawca i pracownik na rynku pracy;
  • Bezrobotny na rynku pracy

prof. dr hab. Ewa Grzegorzewska-Mischka

e-mail: Ewa.Grzegorzewska@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 347 28 75, pok. 510

Zainteresowania:

  • Szeroko rozumiane problemy związane z przedsiębiorczością
  • Prawne otoczenie przedsiębiorcy
  • Prawne problemy związane w ochroną konsumenta
  • Innowacyjna działalność podmiotów gospodarczych
  • Prawne uwarunkowania działalności związane z niektórymi nowymi technologiami, jak np. w obszarze AI

Prowadzone przedmioty:

  • Elementy prawa
  • Prawo gospodarcze
  • Prawo cywilne

Prace dyplomowe:

  • Problematyka prawno-ekonomiczna związana z przedsiębiorstwem, przedsiębiorcą;
  • Przedsiębiorca i jego działalność gospodarcza – uzasadnienie wyboru formy organizacyjno-prawne jej prowadzenia;
  • Zasady prowadzenia działalności gospodarczej - teoria i praktyka;
  • Bariery prowadzenia działalności gospodarczej;
  • Makrootoczenie przedsiębiorców i wpływ jego elementów na postawy biznesowe;
  • Rola otoczenia konkurencyjnego w działalności przedsiębiorców;
  • Prawna ochrona konsumenta w relacji z przedsiębiorcą
  • Przedsiębiorczość jako zjawisko ekonomiczne (czynniki ją pobudzające, znaczenie jej dla życia gospodarczego)
  • Rola jednolitego rynku unijnego w rozwoju przedsiębiorczości
  • Rola innowacji (produktowej, organizacyjnej) w funkcjonowaniu i rozwoju przedsiębiorstw;
  • Zagadnienia niskiej innowacyjności firm polskich;
  • Rola prawa w przeprowadzaniu reform gospodarczych i społecznych w kraju

Ostatnie publikacje:

  • Rok 2019 – monografia pt. Prowadzenie działalności gospodarczej przez małe przedsiębiorstwa, Wyd. PG (z prof. W Wyrzykowskim)
  • Rok 2018 – monografia pt. Nowe prawo przedsiębiorców. Wyd. PG (z prof. W. Wyrzykowskim)
  • Rok 2017 – Leksykon przedsiębiorczości. Podstawowe pojęcia używane w obszarze przedsiębiorczości (z prof. P. Banasikiem i prof. W. Wyrzykowskim).

Prowadzone studia podyplomowe:

  • Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Kadry i płace 
  • Kadry i płace - poziom 2
  • Menedżer sprzedaży
  • Prawno menadżerskie
  • Rachunkowości i finansów
  • Sztuczna inteligencja i automatyzacja procesów biznesowych w ujęciu praktycznym
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi

dr hab. Łukasz Sienkiewicz, prof.uczelni

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Profesor w Katedrze Przedsiębiorczości Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG oraz Prezes Zarządu Instytutu Analiz Rynku Pracy. Specjalizuje się w problematyce kapitału ludzkiego oraz rynku pracy, szczególnie w: pomiarze kapitału ludzkiego, analizie oczekiwań kompetencyjnych i kwalifikacyjnych pracodawców, analizie rynku pracy. Autor i współautor ponad 80 recenzowanych publikacji naukowych oraz ponad 80 ekspertyz dla Komisji Europejskiej i praktyki gospodarczej. W ramach działalności naukowej brał udział w szeregu badań naukowych i wdrożeniowych, zarówno w dużych projektach badawczych krajowych i międzynarodowych (pełniąc role kierownika badań oraz członka zespołu badawczego). Ekspert Komisji Europejskiej ds. publicznych służb zatrudnienia oraz rynku pracy oraz ekspert krajowy w zakresie prognozowania zapotrzebowania na umiejętności i rozwoju sytuacji na rynku pracy przy Europejskim Centrum Rozwoju Szkoleń Zawodowych (European Centre for the Development of Vocational Training).

  • E-mail: Lukasz.Sienkiewicz@zie.pg.edu.pl
  • tel: +48 58 348 60 08, pok 508

Zainteresowania:

  • Zarządzanie kapitałem ludzkim oparte na dowodach,
  • Zarządzanie talentami,
  • Pomiar kapitału ludzkiego,
  • Podejmowanie decyzji menedżerskich i personalnych,
  • Uwarunkowania rynku pracy w zarządzaniu ludźmi,
  • Oczekiwania kompetencyjne pracodawców,
  • Wpływ zmian technologicznych, społecznych i ekonomicznych na rynek pracy.

Prowadzone przedmioty:

  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Zachowania organizacyjne
  • Zarządzanie małą firmą
  • Przedsiębiorczość

Osiągnięcia naukowe:

  • Nagrody za osiągnięcia naukowe i dydaktycze: w latach 2007-2016: 4 nagrody zespołowe Rektora SGH za osiągnięcia naukowe, oraz 1 nagroda za osiągnięcia dydaktyczne; 1 nagroda zespołowa za osiągnięcia naukowe Dziekana Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH; 1 nagroda zespołowa Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej Polskiej Akademii Nauk;
  • W latach 2012-2018 Przewodniczący Zespołu Młodych „Rozwój Kapitału Ludzkiego” przy Komitecie Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN.
  • W latach 2012-2016 kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi z Uwzględnieniem Standardów Europejskich SGH (XV, XVI, XVII i XVIII edycja).
  • Autor ponad 80 ekspertyz dla Komisji Europejskiej i praktyki gospodarczej.
  • Uczestnik 120 konferencji naukowych, w tym prezentacja referatu na 66 konferencjach międzynarodowych i krajowych, oraz uczestnictwo lub prowadzenie panelu na 30 konferencjach.

Udział w gremiach poza uczelnianych:

  • Ekspert krajowy w zakresie prognozowania zapotrzebowania na umiejętności i rozwoju sytuacji na rynku pracy (National expert in skills forecasting and labour market developments) – od 2013 r.– przy CEDEFOP – Europejskim Centrum Rozwoju Szkoleń Zawodowych (European Centre for the Development of Vocational Training). Rolą ekspertów jest współtworzenie i walidacja prognoz podaży i popytu na umiejętności przygotowywanych przez CEDEFOP dla danego kraju. W szczególności eksperci krajowi mają za zadanie przygotowywać analizy rozwoju sytuacji gospodarczej w kraju, uzupełniać dane w celu ich harmonizacji, zatwierdzać wyniki prognoz, przyczyniać się do rozwoju metodologii prognozowania podaży i popytu na umiejętności oraz proponować nowe obszary badań i dalszy rozwój projektu. https://www.cedefop.europa.eu/files/list_national_experts_skills_forecasting_2020.09.pdf
  • Członek Zespołu Oceniającego ds. Mobilności w Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) – powołany do zespołu Zarządzeniem nr 47/2018 Dyrektora NAWA z dnia 4 września 2018 r.

dr hab. Julita Wasilczuk, prof. uczelni

e-mail: Julita.Wasilczuk@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 347 26 12, pok. 301

Zainteresowania:

  • Przedsiębiorczość
  • Przedsiębiorczość kobiet, młodych, w wieku 50+
  • Problematyka wzrostu MSP
  • Kondycja MSP w regionie pomorskim
  • Strategie małych firm
  • Motywacje i cele przedsiębiorcze

Prowadzone przedmioty:

  • Introduction to small business operations and management.
  • Introduction to basic economics
  • Zarządzanie w MSP

Prace dyplomowe:

  • Przedsiębiorca (motywacje, kompetencje, charakterystyka demograficzna)
  • Funkcjonowanie MSP – (demografia, znaczenie dla gospodarki, wspieranie)
  • Zarządzanie MSP – (specyfika zarządzania, finansowanie, strategie rozwoju, planowanie itp.)
  • Aktywność gospodarcza kobiet
  • Intencje przedsiębiorcze młodzieży
  • Przedsiębiorczość wieku starszego

dr hab. inż. Krzysztof Zięba, prof. uczelni

e-mail: Krzysztof.Zieba@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 347 24 67, pok. 302

Zainteresowania:

  • Preprzedsiębiorczość
  • Przedsiębiorczość wczesnego etapu
  • Przedsiębiorczość i postawy przedsiębiorcze osób młodych
  • Problematyka funkcjonowania sektora MSP

Prowadzone przedmioty:

  • Mikroekonomia
  • Makroekonomia
  • Introduction to economics
  • Microeconomics
  • Macroeconomics
  • Managerial economics
  • Small business financing
  • Zarządzanie i ekonomia
  • Management and economics

Prace dyplomowe:

  • Preprzedsiębiorczość
  • Przedsiębiorczość osób młodych
  • Uruchamianie nowych przedsięwzięć
  • Zarządzanie MSP
  • Finansowanie działalności MSP
  • Franchising jako strategia wzrostu w sektorze MSP
  • Systemy franchisingowe w Polsce
  • Analizy i prognozy makroekonomiczne
  • Analiza fundamentalna i techniczna spółek notowanych na GPW.
  • Strategie inwestowania na GPW

dr Barbara Geniusz-Stepnowska

  • Twórca i dyrektor programu MBA Politechniki Gdańskiej
  • Ekspert przy Komisji Europejskiej w Brukseli (DG ds. Rozwoju) ds. Umiejętności zaawansowanych technologii UE 2030.
  • Ambasador Royal Society for Arts w Londynie
  • Członek zespołu ds. akredytacji  AMBA i AACSB
  • Organizatorka konferencji Konkurencyjna Edukacja, Ekonomia I Kultura I Wartości,   Open Eyes on Tour w Gdańsku
  • Członek: Rady Programowej Open Eyes Economy on Tour i Solidarni w Rozwoju
  • Mentor biznesowy   O4 Co-working
  • Twórczyni metody zarządzania przedsięwzięciami artystycznymi Creative Arts.
  • Laureatka Businessman Magazine – Mistrz Biznesu 2016
  • Six Sigma Black Belt, 11 lat praktyki zawodowej w koncernie GE.
  • Twórczyni ruchu społecznego #Empatyczne Innowacje [wspierającego małych przedsiębiorców w dobie COVID 19]

E-mail: bgs@zie.pg.edu.pl

tel: +48 58 348 61 75, pok 404

Zainteresowania:

  • Przemysły kreatywne, ze szczególnym uwzględnieniem kultury i sztuki.
  • Przedsiębiorczość artystów
  • Zarządzanie projektami w sztuce
  • Przywództwo  oparte na wartościach [empatyczne, humano-centryczne]
  • Innowacje społeczne
  • CLIC Economy, Ekonomia wartości
  • Przedsiębiorczość zrównoważonego rozwoju
  • Kreatywność i szeroko rozumiane aspekty przedsiębiorczości

Prowadzone przedmioty:

  • Introduction to Entrepreneurship
  • Management
  • Project Management

dr Beata Krawczyk-Bryłka

  • 2019 – obecnie: Quality Standard Lead programu International MBA in Strategy, Programme and Project Management, koordynator procesu Capstone Projects MBA, Politechnika Gdańska, WZiE
  • 2016-2020: członek Rady Wydziału WZiE.
  • 2019: współpraca z Centrum Diagnozy i Terapii ADHD w Gdańsku w programie dotyczącym doradztwa zawodowego dla osób dorosłych z ADHD.
  • 2018: przewodnicząca Komisji Nagród Wydziału I. Nauk Społecznych i Humanistycznych Gdańskiego Towarzystwa Naukowego, poświęconego przyznaniu nagród GTN i Prezydenta Miasta Gdańska młodym pracownikom nauki za wybitne osiągnięcia naukowe, za rok 2017
  • 2016: ekspert w zespole konsultantów BKL, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, Polska.
  • 2012 – 2016: Pełnomocnik Dziekana ds. oceny jakości zajęć dydaktycznych,
  • 2008 – 2012: Prodziekan ds. Kształcenia
  • 2004-2008: Członek Rady Wydziału WZiE
  • 2003: członek zespołu opracowującego identyfikację wizualną Wydziału – odpowiedzialność za dostosowanie systemu identyfikacji do wymagań psychologii poznawczej i psychologii potrzeb
  • członek Gdańskiego Towarzystwa Naukowego
  • członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji

e-mail: Beata.Krawczyk-Brylka@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 348 60 05, pok. 502

Zainteresowania:

  • Społeczne aspekty nowoczesnych technologii, kompetencje 4.0
  • Psychologiczne aspekty zarządzania i pracy zespołowej w środowisku VUCA
  • Zarządzanie zespołem wirtualnym
  • Zaufanie w negocjacjach i w zarządzaniu
  • Psychologiczne determinanty zachowań przedsiębiorczych, efektuacja, zespoły przedsiębiorcze
  • Różnorodność w zespole, style zachowań liderskich

Prowadzone przedmioty:

  • Negocjacje
  • Negotiations
  • Psychologia zarządzania
  • Warsztat kreatywności ( w ramach przedmiotu Inicjowanie działalności gospodarczej)
  • Społeczne aspekty IT

Prace dyplomowe:

  • Psychologiczne aspekty przedsiębiorczości
  • Kompetencje osobiste a skuteczność biznesowa
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w małej firmie: lidership, zarządzanie zespołem
  • Komunikacja w biznesie, negocjacje
  • Human resource management in small business
  • Effective communication in small organization
  • Team management, leadership, team trust
  • Negotiations, business mediation
  • Psychological aspects of entrepreneurship
  • Intercultural differences in business negotiations and management
  • Team (traditional and virtual) management
  • Alternative conflict resolutions: mediation, negotiation
  • Leadership
  • Intercultural diversity management

Osiągnięcia:

  • 2019 – indywidualna nagroda Rektora PG III stopnia za osiągnięcia dydaktyczne
  • 2018 - indywidualna nagroda Rektora PG II stopnia za osiągnięcia dydaktyczne
  • 2018 –Medal Srebrny za Długoletnią Służbę przyznany przez Prezydenta RP
  • 2017 – indywidualna Nagrody Rektora Politechniki Gdańskiej II stopnia za osiągnięcia dydaktyczne (za wyróżniające prowadzenie ponadprogramowych form zajęć dydaktycznych, wyróżniającą popularyzatorską działalność dydaktyczną, oraz rozwijanie współpracy ze środowiskiem gospodarczym lub samorządowym).
  • 2017 – zespołowa Nagroda Rektora Politechniki Gdańskiej III stopnia za osiągnięcia dydaktyczne (za redakcję oraz współautorstwo monografii o charakterze dydaktycznym pt.: „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Wybrane aspekty”, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2017)
  • 2017 – zespołowa Nagroda Rektora Politechniki Gdańskiej za osiągnięcia organizacyjne I stopnia za realizację projektu: "Strategiczny kapitał naukowy Politechniki Gdańskiej"

 dr inż. Marita McPhillips

  • Członek zespołu ds. akredytacji AACSB
  • Członek zespołu ds. modelu internacjonalizacji uczelni
  • Członek International Society for Professional Innovation Management
  • Członek i stypendysta Regional Studies Association
  • Ekspert w zakresie klastrów i polityki innowacyjnej na rzecz samorządów i PARP
  • Ekspert grup inicjatywnych inteligentnych specjalizacji w Województwie Pomorskim
  • Ekspert w bazie asesorów do oceny wniosków o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego i Programu Południowy Bałtyk
  • Mentor i juror w wydarzeniach typu Pitch, Bootcamp i Hackaton

e-mail: marita.mcphillips@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 348 62 90, pok. 302

https://mostwiedzy.pl/pl/marita-mcphillips,456599-1/publications

Zainteresowania:

  • Innowacje otwarte
  • Współpraca sieciowa przedsiębiorstw
  • Klastry przemysłowe
  • Zarządzanie strategiczne
  • Przedsiębiorczość

Prowadzone przedmioty:

  • Strategic Management
  • Zarządzanie strategiczne
  • Planowanie strategiczne
  • Introduction to Entrepreneurship
  • Qualitative Data Analysis Methods
  • Przedsiębiorczość

dr Magdalena Popowska

e-mail: mpop@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 347 24 94, pok. 501

Zainteresowania:

  • Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR)
  • Przedsiębiorczość (we wszystkich jej odmianach)
  • Zrównoważony rozwój
  • Innowacje nietechnologiczne

Prowadzone przedmioty:

  • Organization Science
  • Economics and Organization of Entreprises
  • Modele Biznesowe
  • Entrepreneurship and Creativity

Prace dyplomowe:

  • Kultura organizacyjna z perspektywy międzynarodowej i krajowej
  • Przedsiębiorczość: edukacja, innowacje, startupy i inne aspekty
  • CSR i odpowiedzialna przedsiębiorczość
  • Profile przedsiębiorcze i modele biznesowe
  • Biznes rodzinny
  • Przedsiębiorczość społeczna
  • Przedsiębiorczość korporacyjna
  • Polityka wsparcia MSP
  • Zrównoważony rozwój

dr inż. Anita Richert Kaźmierska

Autorka ponad 100 publikacji naukowych z zakresu przedsiębiorczości, ekonomii i polityki społecznej. W swoich badaniach koncentruje się na społecznych i ekonomicznych konsekwencjach starzenia się ludności oraz uwarunkowaniach zachowań przedsiębiorczych. Od 2014 roku aktywnie współpracuje z polskimi i międzynarodowymi czasopismami naukowymi jako recenzent. Laureatka licznych nagród Rektora Politechniki Gdańskiej za działalność naukową, dydaktyczną oraz organizacyjną. W latach 2016-2020 członkini Rady Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG. Od 2017 roku koordynatorka konkursu organizowanego przez Wydział Zarządzania i Ekonomii PG we współpracy z II Liceum Ogólnokształcącym w Elblągu „Wiem na bank – Indeks na WZiE”. Od 2019 roku Pełnomocnik Dziekana ds. Współpracy Regionalnej i Inicjatyw Społeczno-Edukacyjnych.

 

e-mail: Anita.Richert@zie.pg.edu.pl
tel.: 58 347 28 15, pok. 512

ORCID 0000-0001-9919-5984

Zainteresowania:

  • Ekonomia starzenia się
  • Polityka wobec starzenia się
  • Polityka senioralna
  • Przedsiębiorczość
  • Przedsiębiorczość regionalna
  • Polityka regionalna

Prowadzone przedmioty:

  • Przedsiębiorczość
  • Systemy emerytalne

Prace dyplomowe:

  • Ekonomia starzenia się
  • Zarządzanie wiekiem
  • Gerontotechnologia
  • Srebrna gospodarka i srebrny rynek
  • Przedsiębiorczość gospodarcza i pozaekonomiczna
  • Wspieranie przedsiębiorstw sektora MSP
  • Innowacyjność narzędziem przedsiębiorczości
  • Rozwój regionalny i polityka regionalna

Udział w gremiach poza uczelnianych:

  • 2020-2024        Rada ds. Polityki Senioralnej przy Ministrze Rodziny i Polityki Społecznej, Sekretarz Rady
  • 2017-2021        Pomorska Rada ds. Polityki Senioralnej (organ doradczy Marszałka Województwa Pomorskiego), członkini Rady
  • 2019-2022        Ekspertka BSLF for Sustainable Working Life – Thematic Working Group Age management and working conditions
  • 2021-2025        Ekspertka Rządowego Programu Aktywni+, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
  • 2017-2020        Ekspertka Rządowego Programu Aktywności Społecznej Osób Starszych, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
  • 2020-2021        Ekspertka w Zespole Roboczym ds. opracowania Regionalnego Programu Strategicznego w zakresie bezpieczeństwa zdrowotnego i wrażliwości społecznej, dokumentu wykonawczego Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego Pomorskie 2030 
  • 2021                Ekspertka w Zespole Roboczym ds. opracowania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2021-2027
  • 2019                Autorka opracowania na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gdańsku: „Możliwości włączenia Miasta Gdańsk w światową sieć Age friendly Cities and Communities”
  • 2015-2019        Gdańska Rada ds. Osób Starszych (organ doradczy Prezydenta Miasta Gdańsk), członkini Rady
  • 2014-2020        Ekspertka ds. oceny wniosków o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
  • 2017-2018        Projekt Samorządowego Systemu Teleopieki w Gdańsku, członkini zespołu wypracowującego koncepcję i wdrażającego pilotaż – na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gdańsku

dr Katarzyna Stankiewicz

  • Pełnomocnik Dziekana ds. Mobilności, Wydziałowy Koordynator Programu Erasmus +
  • wykładowca na studiach MBA 
  • wykładowca na studiach podyplomowych

e-mail: Katarzyna.Stankiewicz@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 
347 24 93, pok. 502

https://www.researchgate.net/profile/Katarzyna_Stankiewicz

Zainteresowania:

  • Psychologiczne aspekty zarządzania i przedsiębiorczości
  • Zarządzanie zespołami
  • Zarządzanie różnorodnością

Prowadzone przedmioty:

  • Organizational behaviour
  • Communication& Negotiation
  • Zachowania Organizacyjne
  • Psychologia Zarządzania
  • Negocjacje

Prace dyplomowe:

Psychologia zarządzania i zachowania organizacyjne a w tym :

  • Psychologiczne uwarunkowania zachowań menedżerskich i pracowniczych,
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim
  • Specyfika pracy zespołowej ze szczególnym uwzględnieniem pracy zespołów zróżnicowanych (płeć, wiek, pochodzenie, osobowość , style poznawcze i Inn)
  • Komunikacja w zespołach i organizacjach
  • Społeczne aspekty wykorzystywania Internetu i nowoczesnych technologii komunikowania się.
  • Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w działaniach organizacyjnych
  • Mechanizmy motywowania i wywierania wpływu w zarządzaniu
  • Zasady komunikacji interpersonalnej w organizacji

dr Michał Tomczak

  • Członek Zespołu ds. monitorowania losów zawodowych absolwentów Politechniki Gdańskiej
  • Członek Rady Wydziału WZiE PG w kadencji 2020-2024
  • Członek Rady dziedziny naukowej Nauki społeczne w zakresie dyscypliny Nauka o zarządzaniu i jakości na WZiE PG w kadencji 2020-2024
  • Członek Zespołu w charakterze opiniodawczo-doradczym w ramach Uczelnianego Zespołu ds. wdrożenia zasad Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy Rekrutacji Pracowników Naukowych na Politechnice Gdańskiej na kadencję 2020-2024

e-mail: Michal.Tomczak@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 347 28 76, pok. 505

ORCID: 0000-0002-2916-5015

Zainteresowania:

  • Problematyka z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), w tym przede wszystkim modyfikacja procesów ZZL pod kątem potrzeb pracowników neuroróżnorodnych, a w szczególności osób ze spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) w związku z rozwojem technologii cyfrowych oraz badania dot. kompetencji pracowników pod kątem wymagań rynku pracy.

Prowadzone przedmioty:

  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi,
  • Zachowania organizacyjne,
  • Zarządzanie konfliktem,
  • Technologie cyfrowe w HR,
  • Aspekty Społeczne Technologii Informacyjnych,
  • Sociology,
  • Socjologia,
  • Socjologia organizacji.

Prace dyplomowe:

  • Współczesne ZZL,
  • Analiza i wartościowanie stanowiska pracy,
  • Rekrutacja i selekcja pracowników,
  • Onboarding w organizacji,
  • Ocena okresowa pracowników,
  • Motywacja w wymiarze finansowym i niefinansowym,
  • Szkolenia i rozwój pracowników,
  • Zarządzanie karierą,
  • Konflikt jako narzędzie ZZL,
  • Szczęście i stres w środowisku pracy,
  • Technologie cyfrowe w obszarze ZZL,
  • Kompetencje cyfrowe pracowników,
  • Społeczny aspekt organizacji

Osiągnięcia:

  • Nagrody Rektora PG za wyróżniającą działalność badawczo-rozwojową w 2019 r.; za wyróżniającą działalność organizacyjną w 2019r., 2017r., 2015r., 2014r.; za wyróżniającą działalność dydaktyczną w 2017r., 2013r

Udział w gremiach poza uczelnianych:

  • Ekspert Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA)
  • Członek Gdańskiego Towarzystwa Naukowego, Wydział I Nauk Społecznych  i Humanistycznych (od 2014)
  • Członek European Council for Small Business and Entrepreneurship – ECSB (2019-2020)
  • Członek Zespołu Młodych przy Komitecie Nauk o Pracy i Polityce Społecznej Polskiej Akademii Nauk (2015-2017)
  • Recenzent artykułów dla czasopism: SAGE Open; Sustainability; Internatioanl Journal of Environment and Public Health; Applied Sciences; Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity; Education Sciences; Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie; Zarządzanie Zasobami Ludzkimi; Przestrzeń Ekonomia Społeczeństwo

Prowadzone studia podyplomowe:

  • Menedżer HR

https://zie.pg.edu.pl/studiapodyplomowe/studia-podyplomowe-menedzer-hr

  • Zarządzanie Samorządem Terytorialnym

https://zie.pg.edu.pl/studiapodyplomowe/studia-podyplomowe-zarzadzanie-samorzadem-terytorialnym

dr Mariusz Zaborowski

  • Członek zespołu ds. akredytacji AACSB
  • Ekspert w dziedzinie zamówień publicznych
  • W latach 2015 - 2019 biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku
  • Przygotowywał i prowadził postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla wielu kluczowych inwestycji Zamawiających
  • Współpracował przy wielu projektach w zakresie zamówień publicznych
  • Wykładowca na studiach podyplomowych
  • Prowadzi liczne szkolenia z zakresu zamówień publicznych
  • Organizował komórki ds. zamówień publicznych u Zamawiających i Wykonawców

e-mail: Mariusz.Zaborowski@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 348 60 08, pok. 508

Zainteresowania:

  • Przedsiębiorca na rynku zamówień publicznych
  • Problematyka barier w zamówieniach publicznych
  • Zamówienia publiczne jako element wspierania przedsiębiorstw
  • Organizacja zamówień publicznych
  • Zarządzanie publiczne

Prowadzone przedmioty:

  • Prawo zamówień publicznych
  • Prawo gospodarcze
  • Prawo i przedsiębiorczość
  • Ochrona własności intelektualnej
  • Przedsiębiorczość
  • Zarządzanie i ekonomia

dr Paweł Ziemiański

Paweł Ziemiański jest doktorem nauk społecznych w dziedzinie psychologii,  adiunktem w Katedrze Przedsiębiorczości Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Jego zainteresowania badawcze dotyczą przedsiębiorczych zespołów, przedsiębiorczego poczucia samoskuteczności, intencji przedsiębiorczych oraz efektuacji jako sposobu podejmowania decyzji przez indywidualnych przedsiębiorców oraz tych, którzy działają w zespołach. Zajmuje się także psychologicznymi aspektami sprawowania władzy w organizacjach. ORCID: 0000-0002-4391-9282

Osiągnięcia:

  • Uzyskanie w 2018 roku stypendium Paul R. Lawrence Fellowship od North American Case Research Association w uznaniu działań związanych z wykorzystaniem studium przypadku w badaniach i dydaktyce

e-mail: Pawel.Ziemianski@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 347 27 91, pok. 505

Zainteresowania:

  • przedsiębiorcze zespoły
  • przedsiębiorcze poczucie samoskuteczności
  • intencje przedsiębiorcze
  • efektuacja i przyczynowość
  • władza w organizacji

Prowadzone przedmioty:

  • Psychologia
  • Psychologia zarządzania
  • Negocjacje
  • Negocjacje na rynku europejskim
  • Zachowania organizacyjne
  • Intercultural communication and business
  • Management psychology
  • Komunikacja interpersonalna

Prace dyplomowe:

  • Przywództwo
  • Komunikacja w organizacjach
  • Międzykulturowe aspekty komunikacji w miejscu pracy
  • Kreatywność i innowacyjność
  • Komunikacja i zarządzanie w zespołach
  • Psychologiczne aspekty przedsiębiorczości
  • Negocjacje

mgr Jakub Golik

e-mail: Jakub.Golik@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 348 62 90, pok. 302

https://www.researchgate.net/profile/Jakub_Golik

Zainteresowania:

  • Pojęcie użyteczności oraz skłonności do ryzyka
  • Teoria oczekiwanej użyteczności / Teoria perspektywy
  • Teoria Decyzji 
  • Teoria Gier w Ekonomii

Prowadzone przedmioty:

  • Essentials of Micro- and Macroeconomics
  • Introduction to Economics
  • Microeconomics
  • Macroeconomics
  • Makroekonomia
  • Podstawy Statystyki
  • Ekonometria
  • Zastosowanie Metod Ekonometrycznych w Zarządzaniu i Ekonomii

Projekty badawcze:

  • Grant NCN PRELUDIUM pt.
  • Wybór ścieżki kariery: modelowanie funkcji oczekiwanej użyteczności.
  • UMO-2018/31/N/HS4/03310
  • Okres realizacji: 2019-06-24 - 2023-06-23

mgr Magdalena Licznerska

Magdalena Licznerska jest asystentem w Katedrze Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, gdzie prowadzi zajęcia z zarządzania małą firmą, przedsiębiorczości oraz podstaw ekonomii. Jej badania koncentrują się na różnych aspektach przedsiębiorczości, kobietach w firmach rodzinnych oraz społeczno-poznawczej perspektywie przedsiębiorczości. Magdalena przygotowuje rozprawę doktorską dotyczącą wpływu postrzeganego wsparcia przedsiębiorczości na intencje przedsiębiorcze. Jest także  założycielem i właścicielem małej firmy. Jest członkiem zespołu międzynarodowego projektu SNOwMAN oraz członkiem zespołu międzynarodowego projektu SEAS. Dwukrotna Finalistka  the ECSB Doctoral Competition w Lund (Szwecja 2017) oraz w Toledo (Hiszpania 2018). Podczas ESU 2019 CONFERENCE AND DOCTORAL PROGRAM ON ENTREPRENEURSHIP w Neapolu (Włochy 2019) otrzymała Best Paper Award

e-mail: Magdalena.Licznerska@zie.pg.edu.pl
tel.: +48 58 347 28 15, pok. 512

Zainteresowania:

  • Przedsiębiorczość
  • Intencje przedsiębiorcze
  • Przedsiębiorczość kobiet
  • Firmy rodzinne

Prowadzone przedmioty:

  • Przedsiębiorczość
  • Introduction to Entrepreneurship
  • Research Methods
  • Essentials of Micro- and Macroeconomics
  • Zarządzanie Małą Firmą
   

 

Wydziały

  • Architektury
  • Chemiczny
  • Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki
  • Elektrotechniki i Automatyki
  • Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej
  • Inżynierii Lądowej i Środowiska
  • Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
  • Zarządzania i Ekonomii

Kandydaci

  • Akademiki
  • Centrum rekrutacyjne
  • Zasady przyjęć
  • Studia doktoranckie
  • Studia podyplomowe
  • Studia MBA

Studenci

  • Centrum pomocy psychologicznej
  • Kalendarz roku akademickiego
  • Koła naukowe
  • Organizacje studenckie
  • Portal uczelniany Moja PG
  • Regulamin studiów
  • Samodzielnik pierwszaka
  • Samorząd studentów
  • Samorząd doktorantów
  • Biuro Karier

O Uczelni

  • Władze
  • Patronaty Rektora PG
  • Struktura
  • Ustawa 2.0
  • System Identyfikacji Wizualnej
  • Mapa Kampusu
  • Sklep internetowy

Jednostki

  • Biblioteka PG
  • Centrum Języków Obcych
  • Centrum Matematyki
  • Centrum Sportu Akademickiego

Centra usługowe

  • Centrum Informatyczne TASK
  • Centrum Morskich Technologii Militarnych
  • Centrum Usług Informatycznych
  • Centrum Zaawansowanych Technologii

Współpraca

  • Centrum Transferu Wiedzy i Technologii
  • Erasmus
  • Dział Międzynarodowej Współpracy Akademickiej
  • Portal MOST Wiedzy
  • Stowarzyszenie Absolwentów

Pracownicy

  • Zarządzenia
  • Informacje o pracownikach
  • Przewodnik po jednostkach
  • Związki zawodowe
  • Oferty Pracy
  • Poczta
  • ikona VK
  • ikona YouTube
  • ikona Instagram
  • ikona LinkedIn
  • ikona Facebook
  • ikona ResearchGate
  • ikona BIP PG
  • MOST Wiedzy
  • ikona MojaPG
  • ikona logo PG
  • kontakt webmaster@pg.edu.pl
  • mapa kampusu mapa kampusu

Powiadomienie o plikach cookie

Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.

Aby móc korzystać z funkcjonalności należy zainstalować wtyczkę Flash.